De senaste dagarna:

Ja, ska vi börja från helgen kanske?
Jobbade lördag, och sedan den kvällen var det dags för "Cocktailpartyt från helvetet"! Grymt kul, fantastisk god mat, mycket skratt och extremt mycket dans :D!
Väldigt lyckat. Extrema mängder Cava och Prosecco :)!

Söndagen var tung, det bunkrades upp med filmer, kebab, chips, dricka och mys med Nina och Johanna.
(uppdagade tidigt på morgonen att jag snott en vinflaska från efterfesten vi var på. Hörde jag fjårtis? Blir kanske kriminell på äldre dar....)

Veckan har så så sakteliga lunkat på, jag har gymmat, ätit bra, rört mig massor :)! Påt igen folkins!
Hittat mig ett ögongodis på gymmet också,, mjau ;)!

MEN, idag hittade jag ej mitt gymkort. Misstänker att jag har lyckats tappa det.
Helt säkert karma. Antagligen för att jag tjuvat en vinflaska och åkt buss utan att köpa biljett.
Men wtf, YOLO!

Idag har det varit lite Halloween-mys hos Snöfugl, "Dawn of the dead" it was :). Tänk sicka goa vänner en har assa!

Får ordna allt efter helgen :)!
Åker tll Ed, fest med Cissi på lördag :), slappa järnet annars.

Vi ser om jag hittar ngt att skriva om :)

Sista dagen:

Jesus Amalia så trötta vi var denna dagen. Lite bakfulla, övertrötta, ont i kroppen efter allt gående, trötta i huvudet efter alla intryck. Ont i läpparna efter allt hångel??? Haha ködda bare...

Vi vandrade planlöst och irrade runt, helt utan mening. Jag var lite smågrinete.
Men vi hamnade till slut vid Fontana di Trevi IGEN, vi köpte god mat, och sedan ännu en glass och sattes oss vid fontänen och betraktade alla andra löjliga turister.
Får inte nog av att titta på folk :)! Hur underhållande som helst :). (speciellt de som ska vara med på bild och är oerhört obekväma och ställer sig i några löjliga positioner med framskjutande underliv och stelnat leende.) Det är humor det :D!

Vi åt, koste oss, småpratade om livet och gick i säng tidigt för att orka stiga upp 03.00 och ta flygbussen ut till Ciampino flygplats.

Vilken resa det var! Så otroligt kul och så upplevelserikt!
Jag rekommenderar Rom starkt folkins!

Och nu till ett par roliga saker som fick oss att krackelera av skratt:

- Dag 1, trötta Julia ska brygga kaffe. Sätter igång kokare, omsorgsfullt och med mycket kärlek. Hur hon än gör får hon inte till det med de förbannade kaffebönorna.
Och det är inte så konstigt med tanke på att kaffebönorna visade sig vara chokladpuffar (flingor), så hon försökte dricka halvkallt vatten med chokladpuffar uppe i. Inte undra på att det smakade röv.
Lina skrattade högt och rått.

-Dag 1, på väg in i självaste Peterskyrkan. Julia nyser. Ljudet fortplantar sig genom katedralen och ekar mellan de konstnärligt utsmyckade väggarna. Jag vänder mina kärleksfulla ögon mot henne och tittar djupt in i hennes samtidigt som jag lägger armen om henne och utrbrister: "BLESS YOU". Det kan inte bli mer passande att dra ett sådant skämt i självaste Vatikanstaten. Heligheternas helighet. Det tyckte vi var väldigt morsomt :).

- Dag 2, vid en restaurang. Italienare säger vanligtvis "Bonjuorno" (stavning).... Men jag hade hört flera spanjorer säga "Buenos Dias" runt omkring och fick så för mig att det var den rätta frasen. Så jag drog till med att hälsa en servitör med "Buenos Aires"... intelligent. Och högst ofrivilligt. Idiot...

-Dag 2, i Villa Borghese. Vi lånade som sagt dessa fantastiska eldriva cyklar med ratt och tak. Och jag fick äran att köra. Fort som fasen gick det kan jag meddela! Flåkörandes genom trånga passanger och sedan ett jädra sicksackande mellan fotgängare fick mitt lilla hjärta att hoppa till några gånger. Men vid ett tillfälle skulle jag göra en graciös U-sväng med chabraket. Och hur gick detta tror ni? Jo, jag nästintill krashar in i en trottoarkant, åbäket vägrar köra dit jag vill och till råga på allt börjar den rulla bakåt i nerförsbacken. Helvete vad vi skratta! Och kusin Julia som höll på att krackelera var inte till någon som helst hjälp kan jag meddela :P.

- Dag 3, Hotell Minerva. Vi ska ta oss på takterassen. Och vi inser snabbt att vi har hamnat på ett riktigt fancy hotell! En av två hissar fungerar. Jag registrerar det, samtidigt som jag inte gör det. Gästerna före oss kliver fint in i hissen för att åka upp, och precis när dörrarna stängs kommer jag mitt åbäke fram och trycker på hissknappen med mina körvete fingrar. Hissdörren öppnas såklart och däri står paret som precis klivit in i hissen och jag som står och fån-glor tillbaka. Julia frustar till som en travhäst och moonwalkar bakåt så att ingen ska se henne. Jag säger "sorry" med ett bräkande och hissdörren går igen. Julia börjar asgarva för hon menar att mitt anlete antog en väldigt chockad idiotmin. Efter ett par frustande skrattattacker hyschar de fisförnäma piccolo-pojkarna på oss och vi skyndar upp för att hälla i oss en öl.

Ok. Det var några godbitar, dramatiserade och målande.

Tack Julia för en fantastiskt resa!

Dag 3: COLOSSEUM!

Dagen var kommen. Söndagen den 20/10 skulle jag äntligen få uppleva mitt första underverk, Colosseum!
Och ja, det var stort!
Vilken byggnad! Häpnadsväckande, enastående, kolossal!
Jag var lyrisk, överlycklig och fjårtis.
Som en nykär fjårtis till råga på allt.

Ja, Colosseum borde verkligen upplevas av samtliga :)!

Sedan drog vi en tur till "Gamla Rom", Forum Romanum. Också helt fantastiskt :)!
Så man kan ju säga att dagen började bra :). Vi begick en synd denna dagen. BLASFEMI! HÄDELSE!

Vi käkade på McDonalds.

Det är nästan inte lov. Men just denna dagen lockade det inte med pasta eller pizza.
Efter en snabb lunch och lite shopping (köpte världens snyggaste kappa) så var det dags för en liten vilostund.
På kvällen drog vi till Trastevere och käkade och drack vin. UNDERBART!
Vi drog senare in till Pantheon-området där vi hamnade på taket till Hotell Minerva. Vilken utsikt! Dyrt som helvete så det blev bara en liten öl.

Efter att ha beskådat den fantastiska solnedgången och blickat ut över hela Rom drog vi oss ner till en restaurang vid torget. En spritz, några gapskratt och en god del flörtande med servitören Rafael ledde till att vi köpte på oss några öl som vi intog vid fontänen. Tjejsnack and beyond kan jag meddela :P!
Fick nästan med mig Rafael till Sverige innan det var dags att återvända tillbaka till hotellet.

Fantastisk dag :D!

Dag 2: CYKELNÖRDAR!

Vi sov länge den här dagen. Bakfulla, ömma i hela kroppen och sletna som sju svåra år. Vi bestämde oss att vi skulle ta dagen lite som den kom.
Vi åkte till Villa Borghese, en stor park! Där låg vi i solen, käkade gott och bara var. Tills vi blev rastlösa och började gå omkring :P.
Vi hittade ett ställe där man kunde hyra cyklar, och inte vilka cyklar som helst :D!
Eldriva, dubbelcyklar med tak :D!
Vi var ju tvunga att hyra en! Och herrejävlar vad det gick, och herrejävlar vad vi skrattade!!

Dag 1 i Rom: EFFEKTIVA!

På torsdagen satte vi våra små fötter i Italiens huvudstad Rom. Jag och Julia häpnades över värmen, snygga italienare och fantastiska byggnader. Och det skulle bara bli bättre ;)...
Första dagen skedde inte så mycket, flygtrötta som vi var. Vi intog en god middag, drack underbart goda ölen Peroni och smakade över den omtalade italienska glassen. Vi blev inte besvikna ;)!
Vi välkomnade sömnen tidigt för att starta tidigt på fredag och utforska staden rejält...

Vi hade lagt upp resan som såhär: Vi skulle besöka de huvudmonument och attraktioner vi ville se. Och indirekt delat upp så att vi hade ett monument om dagen, för det var det vi trodde vi skulle hinna med... Tji fick vi!
På fredagen startade vi tidigt med att bege oss mot Vatikanstaten. VILKET STÄLLE! Så konstnärligt utformat och fantastiskt att skåda! Man gick med öppen käft och beundrade allt, andaktsfullt och skenheligt...

Efter att ha surrat runt inne i kyrkan en god stund tog vi tillfället i akt och letade oss fram till Vatikanmuseérna och Sixtinska kapellet. Otroligt vackra rum och tak! Än en gång tappade man nästan andan över hur storslagen, välgjort och vackert allt var. Jag smygtog en bild på Michelangelos tak i Sixtinska kapellet, trots att det var förbjudet. Men min moralkänsla säger mig att jag ej kan publicera bilden, jag bröt redan lite mot lagen om man säger så :P. Kanske jag kommer till himmelriket trots allt :)?

Efter detta så var klockan 11.03. Vi hade brukt ENDAST 3 timmar på Vatikanstaten, ett ställe man sagt oss tog hela dagen! Men inte för Julia och Lina inte! Vi är väl från samma fjus från början och ett av släktdragen är en liten hets och effektivitet man sällan stöter på :P.
Vi intog en välförtjänt pizzaoch bestämde oss för att dra och kika på Fontana di Trevi.

Efter att ha glanat en stund på detta monument och knuffats med en miljon andra turister tyckte vi det var dags för Spanska trappan. Så dit knatade vi :)!

Och där på trappan satte vi oss, 29 grader var det vi denna tidpunkten på dagen! Ja, som sagt har vi ju extra mycket myrer i rava så vi kunde ju inte sitta särskilt länge :P. Vi bestämde oss helt enkelt för att leta upp Pantheon, som rekommenderats starkt av min arbetskamrat Ragne.

Vi hade egentligen inte planerat in Pantheon, det kom lite i sista stund. Men det blev mitt och Julias favoritmonument (efter Colosseum :p). Fantastisk gammal byggnad, underbara omgivningar och otroligt storslaget! Vid det här laget började vi bli ganska slitna, Proseccon släckte törsten i våra torra strupar och ett tu tre så började vi bli lite fulla :).

SÅ vi bestämde oss för att köpa lite öl och sätta oss på Spanska trappan igen :)!

Och där i solnedgången blev vi lite fulla. Vi blev attackerade av försäljare, skrattade högt och pratade om allt mellan himmel och jord. Tills vi fick mindre sittsår och bestämde oss för att dra och se på Fontana di Trevi kvällstid. Så vi knatade dit igen :D!

Väldigt vackert :)! Så nu började vi bli rejält partysugna! Vi letade efter lite pubar men utbudet var lite dåligt så vi käkade istället :). PIZZA! Hamnade på en restaurang där en hysterisk trubadur spelade med glittrande kaninöron. Efter maten gick vi ock köpte ännu fler öl och promenerade till Colosseum , för utan att fatta det hade vi hamnat rätt vid sidan av det :).
Så dit gick vi, och det var en väldigt stor stund för mig :). Som jag har längtat efter att få se mitt första underverk. Och ja, ett par tårar kom.
Så där satt vi i någon timme, min kusin och jag, pratade om livet, drack öl, blev fulla och betraktade det fantastiska monumentet i fullmånens sken.
Hur fantastiskt som helst!

Och till slut var denna dagen till ända :P. Och vi hade i princip gjort allt vi tänkt göra på 4 dagar haha :D!

A walk down memory lane!

Idag gjorde jag något jag skjutit upp alltför länge. Nämligen en utrensning på min externa hårddisk...
3000 objekt kastades...och jag gick igenom en fjärdedel av allt innehåll.
Så, för att göra en lång historia kort; DET KOMMER ATT TA SÅ HELVETES LÅNG TID ATT RENSA!!!

Hemma i Ed har jag börjat rensa mina album, kasta onödiga bilder, sorterat, gjort om. Jag har tusentals bilder. Och alla ska in i album :P, så det så!

Ett tung arbete, men väldigt kul :)!
En har varit med om mycket roligt om man säger så... ;)

BTW, igår kom jag hem från ännu en fantastisk resa med min underbara kusin Julia :)!
Kommer komma inlägg om resan, dag för dag ;)..

Men nu lite bildbajsning från lite bortglömda album:

Och på den sista bilden har jag stoppat papper i kalsongerna så inte samtliga tror att jag har en extremt stor vagina.

Semester!

Imorgon flyger vi :)! Som jag har längtat!
Lite resfeber, det har jag allt! Trots att jag har rest runt tämligen mycket i mina dar :P.

Idag har surrat runt, fixat, donat, packat, strukit, packat om, checkat så allt stämmer.
Jag är väldigt förväntansfull :)!

Och nu kommer jag få se mitt första underverk.
Blir grejjer det :).

Rom och Colosseum, here I come!

En dag kvar.

En jobbdag kvar sedan så bär det av mot Rom.
Som jag har längtat fökkers!

Lagar nu min mat i stillsamhet, och ska sedan så fint börja packa min väska. Blir fint :). Ser ut att bli bra väder de dagarna vi är där så det GYNNAR!!!

Annars är jag lite trött, mycket skratt igår med Nina, mycket skratt idag med Buwa och Johanna. Skrattar hela tiden jag :D! Mest åt mig själv ;)...

Näääh... har inte så mycket att skriva idag jag.
Hoppas alla får en mysig kväll helt enkelt :)!

HA DET!

Vindruvor.

Sitter nu i köket och tuggar febrilt på några vindruvor. Fitti-flatlus så gott det är :D!!!
Jag väntar på Nina ska dyka upp, hon är som vanligt liiiiiiiite sen den kvinnan ;)..

Vi ska snacka lite om helgens bravader. Tjejsnack på hög nivå så att säga ;)!
Hade ett långt samtal med kära Frida igår på skype, herrejesus så man får skratta med den tjejen :D! Och i november kommer hon, blir grejjer det :).
Och Johanna Brekke kommer :D! Blir en bra höst detta.

Och äntligen har den veckan som jag har längtat så länge efter börjat :)! Två jobbdagar kvar och sedan far vi till Rom, Julia och jag :D!

Kommer bli helt magnifico!!!

Vatikanen, museer, Sixtinska kapellet, Spanska trappan, Fontana di Trevi, COLOSSEUM, Forum Romanum, Pantheon, god mat, shopping, italienare...etc etc etc :D!

Snegler lite skevt på min almanacka och ser att jag har en fullspäckad höst :)!

Oktober: ROM, "Tjejfesten från helvetet" bl.a!
November: Halloween, Johanna på besök, Frida  på besök, julbord!
December: fucking christmas :D, nyår, säkert en hel del fest,

I och med att jag jobbar varannan helg så blir månaderna på något vis "kortare", get me :)?
Och sedan ska jag sluta slappa, tänk att jag har slappat från träning i nästan fyra veckor?
Rört mig, men inte gjort som jag brukar med schema och kostschema and shiet :P... raring!

Serious shit nu alltså :)!

Kan ju inte se ut som en böld när jag ska göra KROKI till våren. Då visar en ju allt :P.
Och ska en visa allt ska en vara stolt och känna sig snygg.
Punkt.

Ha en fin kväll :)!

Höst.

Det är allt bra vackert på hösten :)

Sammanfattning:

Den här veckan har innehållit:

- Promenader i det vackra höstvädret.
- Fina komplimanger :). En random gubbe stoppade mig på stan och sa att jag var vacker och strålade. Gjorde min dag det :).
- Middagar, rödvin och mys hos Johanna och Dyril.
- Tjejsnack.
- Lite Cava.
- Bus.
- Lite fotografering.
- Mycket skratt.
- Förkylning.
-Sletenhet.

En go vecka i stora drag :)!

Jobbar tre dagar, sedan far jag och Julia till Rom :)!!

FÖKKING AWESOME!

Stilig brush :)

Tog lite pene bilder på lillebror i helgen!

ynklig.

Snuffs snuffs. Liten och ynklig idag.

Hemma idag.

Ont som satan i huvudet. Innebar att ligga kvar i sängen och tycka synd om mig själv.
Har ryckt upp mig lite nu och sitter och steker gooooa, feeeeta våfflor till mig själv :)!

Har även införskaffat Sjoko Duo (BÄTTRE än Nutella) och har nästan fått i mig hela burken :). Även om jag ej dricker mjölk och håller mig till laktosfritt så FINNS DET INTE EN CHANS att jag kan sluta med sådant som har med choklad att göra!!! Det sker inte...

Då får jag få lite ont i magen :P!

Hur är min dag upplagd? Ska se på Hollywood-fruar nu, sedan hämta upp Johannas tvätt, sedan redigera lite bilder, sedan läsa lite. Sedan ska jag försöka pallra min runda stjärt till jobbet för lite livräddningskurs.

Fint fint.

Hoppas alla får en fin dag :)!

Fisken.

Nu ligger jag gott nerbäddad. Reflekterar lite över den gångna helgen!
Jag har haft en stillsam helg, umgåtts med min älskade familj, träffa Cika och Amanda, ätit gott, skrattat ihjäl mig med min kusin, vilat, haft intensiv huvudvärk, sovit, kost mig, skrattat, och pratat med min kära bror Dennis! Det var en av helgens höjdpunkter :D!!

Ny dag imorgon.
Vi hoppas att huvudvärken snart går över :)

Sov gott!

Som en ny människa!

Idag har jag färgat håret (blev ljusare än vad jag hade tänkt :P), sedan så har jag färgat mina ögonfransar förföriskt svarta :P. Jag har även hunnit med en promenad, ätit lasagne, taig ten ångande dusch och lagt en ansiktsmask.

Jag känner mig som en ny människa.

Jag ligger nu i min stora säng och ska snart sluta mina blå för lite sömn.
Ny dag imorgon folket :P!

Lite bättre nu.

Nu är jag hemma igen efter en trevlig bioupplevelse :)!
"Gåten Ragnarok" var spännande :)!

Jag ligger raklång i sängen, lika naken som den dagen jag ur skötet sköts och jag koser mig helt enkelt.
Älskar att sova näck. Väldigt befriande.

Ska snart sluta min blå för lite sömn, det känner jag behövs. Verkligen behövs!
Så hoppas jag att jag vaknar upp imorgon och slipper grinigheten :).
Jag är ju så glad annars :D!

Men imorgon är det ju en dag närmare helgen, och det liker vi veldig godt!

Imorgon ska jag KANSKE färga håret!
Blir något nytt faktiskt.. Och nej, jag ska inte bli mörk igen! Passar inte i det, håller mig till blondt.
Men några nyanser mörkare har jag tänkt gå, det är ju ändå höst :).

Får se hur det blir ;)...

Ska försöka få till en promenad imorgon eftermiddag iaf. Trött på tröttheten.
Inget nytt annars. Jag ska snart sova.

Önskar alla fökkers därute en god natts sömn.

CIAO!

18 och med käften full av stål.
TIDER DET!

Tisdag, värsta veckodagen!

Röd i ögonen- måste bära glasögon och känner mig som snörpete bibliotikarie 73+. Ler så fan heller!
Har fastat- känner mig ändå som Barbapappa, magen står rätt ut.
Har sovit bra- men känner mig som en levande död och ser ut därefter.
Har sminkat mig- men den dåliga huden lyser igenom och blekheten kommer smygande.
Ler- och upptäcker lite matrester mellan tänderna. Snörper ännu mer...
Klär mig bekvämt- ser ut som Barbapappa.
Sätter upp håret- utväxten från helvetet.
Ont i öronen. Svullen. Lite småilsken. Vaknade på helt fel sida.

Alla har vi dagar då man inte riktigt får ordning på sin lekamen. Trilskas magen, påverkas huden och sedan går det lite som i en cirkel :P.

JO! Vi drar på bio, äter godis och släpper allt i 1 timme och 36 minuter.
För där i biomörkret kan ingen se att jag ser ut som Ron Jeremy.

Fuck you alla som har en underbart perfekt dag :)!